Smile marketing w reklamie

Marketing uśmiechu – 100% gwarancji przebicia na rynku. Za darmo.

Każdy bez wyjątku rozpoznaje uśmiech jako coś pozytywnego, przejaw dobrych warunków, przyjazne i właściwe podejście do sprawy. Czy wolimy kupować w sklepie „u uśmiechniętej pani” czy może u tej obojętnej, albo skrzywionej? Odpowiedź nasuwa się sama z siebie. Nie trzeba tutaj główkować aby mieć jednoznaczne, pozytywne skojarzenia z uśmiechem.
Ale czy wykorzystujesz to zjawisko w swojej firmie? Na broszurach informacyjnych, tablicy wizualnej, banerze reklamowym. Czy Twoja strona internetowa zawiera uśmiechnięte osoby przez co staje się bardziej atrakcyjna i przystępna dla klientów?

Amerykański naukowiec, neurobiolog Andrew Newberg stwierdza że: uśmiech jest symbolem który odnotowuje najwyższą pozytywną zawartość emocjonalną.

Mój dobry znajomy, właściciel kilku firm m.in: Allbag, Allprints zapytał mnie pewnego razu co usprawnił bym w wizerunku jego firm. Bez zawahania odpowiedziałem – uśmiech! Poradziłem mu aby zaczął stosować marketing uśmiechu, podając argumenty które za tym przemawiają.

Jakie więc właściwości kryje w sobie uśmiech? Dobrze wszystkim znany naukowiec Charles Darwin, twórca teorii rozwoju życia dalej zwanej darwinizmem stworzył także teorię „odpowiedzi neurologicznej związanej z ekspresją twarzy” („Facial Feedback Response Theory”) która sugeruje że akt uśmiechu sprawia, że czujemy się lepiej (aniżeli w drugą stronę, że uśmiechamy się ponieważ jesteśmy szczęśliwi).
Aby głębiej zweryfikować tą teorię naukowcy Echnische Universität w Munich Germany. W roku 2009 przeprowadzili eksperyment przy zastosowaniu iniekcji Botoksu aby unieruchomić mięśnie odpowiedzialne za wyraz uśmiechu na twarzy. Badanie aktywności mózgu przy zastosowaniu fMRI wykazało szereg konsekwentnych zmian z obrazie neurologicznym, pomimo identycznej stymulacji zewnętrznej, jednoznacznie potwierdzając że to właśnie uśmiech na twarzy wpływa na to jakie neurologiczne odpowiedzi daje nasz  mózg.

Brytyjscy naukowcy w swoich badaniach porównują jakościowo siłę stymulacji jaką daje uśmiech na twarzy do solidnej wygranej na loterii, lub zjedzenia 2000 tabliczek czekolady co odrobinę brzmi absurdalnie, jednak jest dobrze znane to jak dobrym poprawiaczem humoru są słodycze w tym przede wszystkim czekolada. Odpowiedź neurologiczna zatem jest równoważna.

monalisa

Badacze arcydzieła Mona Lisa upatrują popularności i niezwykłego czaru w wyjątkowym, subtelnym uśmiechu prezentowanej na obrazie kobiety.

Dość podobne wnioski mają badacze obrazu Leonarda DaVinci, autora Mona Lisa poszukując niezwykłych atrybutów które temu dobrze znanemu obrazowi nadały miano arcydzieła wszech czasów.

W sferze relacji międzyludzkich, uśmiech jest zaproszeniem, wstępem do nawiązania otwartej i szczerej relacji gdzie ekspresja emocjonalna staje się wykładnikiem przejrzystości dokonywanych manewrów marketingowych.

Czy zatem znając właściwości uśmiechu, można o tym zapomnieć w trakcie tworzenia wizerunku firmy? Myślę, że było by to dużym i zupełnie niepotrzebnym błędem, ponieważ nawet jeśli mimowolnie wywołany uśmiech na twarzy klienta, to już pierwszy dobry i bardzo mocny stymulant, który w odpowiedzi daje nam pomyślne nastawienie do przebiegu zakupów czy korzystania z oferowanych przez naszą firmę usług.

Zatem używajmy uśmiechu jak najwięcej, z powodu, lub bez powodu, dla zasady!

Wielu sukcesów i pomyślnych kampanii
reklamowych życzę, drodzy czytelnicy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *